Powody, dla których warto mieć stronę Internetową
W obecnych czasach, jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz. To jeden z głównych powodów posiadania własnej strony Internetowej. Bardzo duża liczba osób, szuka w sieci firm oferujących konkretne usługi czy produkty. Wpisując zapytania, oczekują wyświetleń nawiązujących do wyszukiwanej frazy. Jeśli nie będzie tam Ciebie, dla nich nie będziesz istnieć. Poniżej przedstawiamy powody, dlaczego warto mieć stronę Internetową.
Zwiększysz swoją wiarygodność
Przede wszystkim, posiadając witrynę marki czy firmy, zwiększasz jej wiarygodność. Nowocześnie zaprojektowana strona Internetowa z aktualnymi informacjami o firmie zwiększa szansę na kontakt potencjalnego klienta z Twoją firmą za pomocą wiadomości e-mail czy kontaktu telefonicznego. Dlatego ważne jest, aby witryna była dostosowana do smartfonów i tabletów. Nie ma co ukrywać, większość osób wyszukuje informacji na telefonie w tzw. biegu.
Pamiętaj także o zabezpieczeniu swojej strony. Każda witryna powinna posiadać: certyfikat SSL, multimedia, nieszablonowe treści oraz różne certyfikaty. To wbrew pozorom bardzo istotne elementy, które zapewniają bezpieczeństwo Twojej witrynie, jak i klientom.
Będziesz dostępny 24/7
Dzięki witrynie Internetowej Twoi klienci mają dostęp do informacji o Tobie przez cały czas. Zatem jest to „wizytówka” dostępna w sieci, na której widoczne są wszelkie informacje o Twojej firmie. Powoduje to ruch na Twojej stronie, nawet wtedy, kiedy Twoja firma jest już nieczynna, ponieważ pracujecie np. od 8 do 16. Warto mieć przygotowany formularz kontaktowy, dzięki któremu użytkownicy odwiedzający Twoją stronę, będą mogli bezpośrednio z niej napisać zapytanie. Ułatwi to kontakt z Tobą poza godzinami funkcjonowania firmy. Możesz także skorzystać z rozwiązania chatbota, który odpowie automatycznie na pytania.
Zareklamujesz swój biznes w sieci
Masz możliwość zareklamowania swojego biznesu za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Dodatkowo prowadząc optymalizację strony internetowej, masz szansę na podniesienie swojego rankingu w wyszukiwarce. Zatem oprócz pozycjonowania strony czy działań SEO, masz możliwość stworzenia dodatkowej reklamy, która pojawi się w pierwszej kolejności przed stronami nieposiadającymi reklamy.
Zaprezentujesz swoją ofertę
Ważne jest, abyś zaprezentował swoją ofertę w precyzyjny sposób. To klucz do tego, aby potencjalny klient kupił u Ciebie produkt lub skontaktował się z Tobą w celu złożenia zlecenia na usługę. Im jaśniej przedstawisz to, co oferujesz, tym łatwiej będzie zdecydować klientowi, co chciałby wybrać.
Nie bądź krótkowzroczny
To, że masz dużo pracy, nie oznacza, że nie powinieneś mieć strony Internetowej. Jest to podejście krótkowzroczne. Weź pod uwagę, że w każdej chwili coś może pójść nie tak i będziesz miał jej mniej. Pokazała to bardzo mocno sytuacja związana z pandemią COVID-19. W momencie lockdownu sklepy stacjonarne zostały zamknięte. Jeśli prowadziłeś swój biznes np. w galerii handlowej, nie mogłeś sprzedawać dalej, jeśli nie miałeś sklepu Internetowego. Wiele firm nie było na to przygotowanych, dlatego poniosło bardzo duże straty. Zabezpiecz się i stwórz swoją stronę Internetową oraz platformę sprzedażową. Umożliwi Ci to sprzedaż, a co za tym idzie zarobek, nawet w momencie, kiedy nie będzie można zakupić produktów czy usług w tradycyjny sposób. Sytuacja związana z koronawirusem pokazała, jak ważne jest być widocznym w sieci. Media społecznościowe – Facebook, Instagram czy TikTok także są ważne. Społeczeństwo podczas przebywania w domu, jeszcze częściej korzystało z social mediów i internetu.