Zasada nr 1 – sprzedawaj obrazem. Masz na to 8 sekund

Jeśli chcesz zacząć sprzedawać, nie oszczędzaj na sesjach zdjęciowych związanych z Twoją firmą. Według badań 90% informacji transmitowanej do mózgu jest częścią wizualną. Umysł przetwarza ją 60 000 razy szybciej niż tekst. Społeczeństwo konsumpcyjne bombardowane jest niezliczoną ilością informacji, a Ty musisz zrobić wszystko, aby przebić się przez nie i dotrzeć do swojego klienta.

Obraz ma niesamowicie duży wpływ na sposób i odbiór komunikatu, a także wpływa na wiarygodność. W dobie mediów społecznościowych stał się on produktem. Ciekawie wykonane ujęcie, nietuzinkowa oprawa i perspektywa to sukces murowany. Doceń dobre materiały zdjęciowe, dzięki nim zdobędziesz coś cennego – uwagę odbiorcy. Staną się one nośnikiem emocji i informacji, które oddziałują na świadomość użytkownika. Według badań firmy Microsoft średni czas skupienia przeciętnego internauty wynosi zaledwie 8 sekund. Zatem masz tylko krótką chwilę na złapanie potencjalnego klienta i zatrzymanie go przy produkcie lub usłudze.

Media lubią ostre i dobrze oświetlone zdjęcia produktowe. Często wykonywane są tzw. packshoty, czyli fotografie produktowe na jednolitym białym tle. Jeśli chcesz urozmaicić zdjęcia, nie zastanawiaj się i zrób to. Profesjonalny fotograf podpowie Ci, co będzie wyglądać dobrze, a co źle. Nie bój się „zaszaleć”. Packshoty to czasami za mało, dlatego warto wykonać także zdjęcia aranżacyjne szczególnie w przypadku designu i wnętrzarstwa. To może być Twój klucz do sukcesu marki.

Niezbędna stanie się sesja wizerunkowa w momencie, kiedy pracownicy zaczynają się wypowiadać na „forum” i stają się ekspertami w swojej branży. Profesjonalne zdjęcia to podstawa, dzięki nim budujemy wizerunek, a firma zdobywa „ludzką twarz”. Elementem sesji biznesowej jest określony ubiór tzw. dress code. W przypadku Pań obowiązują zasady analogicznie jak w przypadku ubioru do pracy, natomiast u mężczyzn zwykle jest to marynarka lub koszula o stonowanej barwie. Najważniejsze jednak jest to, aby czuć się swobodnie, co pomoże przy pozowaniu do zdjęć. Istnieją branże, w których nie ma sztywnych zasad dotyczących wyglądu. Jeżeli się w takiej obracasz, zobrazuj jej charakter w kreatywny i nietuzinkowy sposób. Niech to będzie coś nieszablonowego z nutą elegancji.

Jeśli w Twojej firmie zdarzają się imprezy, jubileusze, czy wręczenia nagród to kolejny powód, aby ściągnąć fotografa. Będziesz mógł podzielić się wydarzeniem np. na stronie internetowej. Jeśli zabraknie go na evencie, zaangażuj swoich pracowników. W obecnych czasach telefony komórkowe mają tak dobre aparaty, że możesz na własną rękę zorganizować mini sesję zdjęciową wykonaną przez osobę z Twojej firmy. Fotorelacja idealnie sprawdzi się na kanały do mediów społecznościowych będącym świetnym narzędziem employer brandingu.

Pamiętaj także o rozmiarach oraz rozdzielczości zdjęć. Optymalnym formatem jest JPEG, który nada się na strony internetowe. Jednak w przypadku Facebooka, lepiej sprawdzi się format PNG. Natomiast rozdzielczość należy dopasować do mediów, w których chcemy je publikować.