Marketing szeptany zadba o rozgłos Twojej marki
Marketing szeptany to zupełnie coś innego niż myślisz. Przynajmniej nie w dosłownym znaczeniu słowa szeptać. Nie polega to na szeptaniu do ucha jak w szkolnych latach do kolegi z ławki. Chociaż można uznać to poniekąd za pewne skojarzenie. To techniki, które dostarczą wielu informacji potencjalnym klientom o Twojej marce i jej produktach.
Marketing szeptany (buzz marketing czy też whisper marketing) ma za zadanie wzbudzić zainteresowanie wśród klientów, a także kontrahentów Twoją firmą, jej produktami czy usługami. Kolokwialnie mówiąc, to plotki będącymi informacjami na temat Twojej marki przekazywane przez internautów w mediach społecznościowych, na grupach czy forach internetowych. Wywołują one dyskusje wśród użytkowników w różnych zakątkach Internetu. Dzięki szeptankom może zrobić się o Tobie głośno. Kreują one trendy, wzmacniają wizerunek firmy, a także rozprzestrzeniają nowości z Twojej firmy z prędkością światła.
Każdy z nas ceni sobie opinię osób, mających styczność z danym produktem czy usługą. Wielu z nas szuka opinii innych, zanim dokona zakupu w sklepie internetowym czy portalu sprzedażowym takim jak Allegro, Amazon czy eBay. Mamy wtedy świadomość, że ktoś już kupił produkt lub skorzystał z usług danej firmy i poświadcza, że jest zadowolony…bądź nie. Bądźmy szczerzy, zdarzają się także i te mniej pozytywne opinie. Trzeba mieć to na uwadze i się przygotować na to.
W głównej mierze konsumenci chwalą się, polecają, recenzują na Instagramie, Facebooku czy TikToku. I tu się dzieje magia, informacje rozchodzą się w formie komentarzy, czy postów. Twoi klienci to siła napędowa marketingu szeptanego. To właśnie oni polecą firmę innym. To w nich jest moc. Zawsze tak było, nawet za czasów, kiedy Internetu jeszcze nie było. A Ty musisz to wykorzystać i sprawić, aby było jedną z mocnych stron Twojego biznesu.
Jednym ze sposobów na marketing szeptany jest współpraca z influencerem. Wtedy jego przekaz o Twoich produktach przeradza się w coś osobistego dla obserwujących. Taka informacja ma większą siłę niż billboard, czy reklamy telewizyjne i radiowe. Jednak nie zapominaj o jakości produktów i usług. Musisz stale utrzymywać standardy, inaczej cała praca może pójść na marne.
Kolejnym ze sposobów jest stworzenie kreatywnej kampanii marketingowej. Treści mają wywołać zainteresowanie i zmotywować klientów do podzielenia się opinią z innymi. Może się z tego stworzyć marketing wirusowy. Wpis, który opublikujesz, może być udostępniony przez Twoich obserwujących, a ich obserwujący udostępnią dalej. Jeśli będzie to coś zabawnego lub ciekawego stworzysz pozytywne skojarzenia z Twoją marką i to czasami wystarcza, aby zbudować więź z klientami.
Początki mogą być trudne, jednak nie poddawaj się. Nikt nie mówił, że zbudowanie rozpoznawalności marki i wniesienie jej na wyższy level będzie proste. Jednak wkrótce zobaczysz efekty. Dowiesz się, próbując.