Landing page, czyli efektywna strona docelowa
Chcesz zbudować listę mailingową? Nie marnuj pieniędzy na kierowanie ruchu z reklamą na stronę główną. Wykorzystaj do tego landing page. Jest to witryna, na którą kierujemy odbiorcę w związku z prowadzoną kampanią. Realizuje tylko jeden cel. Ma sprawić, że odbiorca podejmie oczekiwane przez nas działanie. Założy konto, dokona zakupu, czy pobierze e-book bez potrzeby szukania miejsca, w którym może dokonać konwersji.
Strona docelowa może być narzędziem promocyjnym konkretnej kampanii, ale także być stałą stroną www, której zadaniem jest wpływanie na pozycje witryny pod konkretne frazy w zależności od celu. To na nią powinien być kierowany ruch z linków znajdujących się w newsletterach, linków sponsorowanych AdWords tzw. kampanii PPC (z ang. Pay Per Click) czy banerów reklamowych.
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego lepiej nie kierować ruchu na stronę główną – otóż zwykle zapełniona jest ona wieloma informacjami. Użytkownik ma możliwość wyboru zapoznania się z podstronami witryny, a to nie konkretyzuje działania, które obrałeś sobie za cel. Wszystko, co zobaczy, może odwrócić jego uwagę od czynności, na której Ci zależało.
Musisz pamiętać, że użytkownik poświęci kilka sekund na przejrzenie strony docelowej. W momencie, kiedy nie znajdzie tego, czego szukał albo uzna, że layout strony jest kłopotliwy i chaotyczny – szybko ją opuści. Strona lądowania powinna przekonać internautę do pozostania na niej i wykonania działania. Najprostszym sposobem może być wymiana – adres e-mail w zamian za rabat lub coś darmowego np. część stworzonego przez Ciebie ebooka. Niemniej jednak dużo zależy od budowy, wyglądu i projektu landing page.
Efektywność prowadzonych działań nie odzwierciedla się tylko w przychodach firmy, ale także w trwałej relacji z użytkownikiem. Do publikacji landing page możesz wykorzystać media społecznościowe. Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn, a także reklamy oferowane w ramach Google Ads. Zanim przystąpisz do działania, upewnij się, że strona docelowa jest gotowa, a także czy znasz profil swojego idealnego klienta. Tworzenie persony jest punktem wyjścia do wszelkich działań marketingowych. Musisz wiedzieć jakich wartości oczekuje, a także co jest dla niej ważne. Posługuj się językiem korzyści – klient musi wiedzieć, co mu to daje, że wejdzie na stronę lądowania i skorzysta z Twojej propozycji.
Ważnym elementem są także prawdziwe opinie i rekomendacje innych użytkowników. Społeczne dowody słuszności tzw. social proof mogą utwierdzić potencjalnego klienta w słuszności wyboru. Przyczynią się do wzrostu konwersji Twojej strony docelowej.