Jak stworzyć newsletter, który przyciągnie potencjalnych klientów?
Jeśli chcesz zbudować bazę klientów i zaistnieć w ich świadomości, a także utrzymywać dobre relacje z kontrahentami – powinieneś rozważyć opcję newslettera. Jest to wiadomość e-mail, która dociera do konkretnej osoby. Może zawierać informację o nowych wpisach na blogu, produktach, usługach, czy promocjach. Z czasem zdobywa on coraz większą renomę i uznanie. Jak zatem stworzyć newsletter, który przyciągnie potencjalnych klientów?
Przede wszystkim musisz postawić na cykliczność. Newsletter powinien być wysyłany regularnie, w pewnych odstępach czasu, ale pamiętaj co za dużo to nie zdrowo. Jego treść powinna być dostosowana do charakteru danej firmy i celu, jaki chcemy osiągnąć. Szata graficzna i nazwa powinna być stała, tak by odbiorca oswoił się z jej wyglądem. Dzięki newsletterowi stworzysz bazę klientów, jednak aby to robić, musisz uzyskać zgodę użytkownika. Może Ci w tym pomóc landing page, o którym przeczytasz TUTAJ.
Dodatkową zaletą jest dotarcie do wszystkich Twoich subskrybentów. Wysyłając newsletter, nie jesteś uzależniony od zasięgów postów publikowanych w mediach społecznościowych, dzięki czemu klienci nie zapomną o Tobie. Krok po kroku będziesz zwiększać świadomość marki, co jest ważnym elementem pozwalającym na osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych. Wiesz, że według statystyk, wiadomości otrzymane za pośrednictwem e-maila wpływają na decyzje zakupowe aż 59% internautów? Poza tym efekty prowadzonych działań są mierzalne, dlatego jesteś w stanie dowiedzieć się, ile wiadomości zostało wysłanych, ile osób weszło w przesłany link, a ile osób zignorowało Twoją wiadomość, co pozwoli Ci na dopasowanie wiadomości pod Twoich odbiorców i osiągnięcia lepszych efektów.
Newsletter musi zaangażować odbiorcę do tego stopnia, aby nie wyrzucił wiadomości do kosza. Pomoże Ci w tym:
- określenie celu np. sprzedaż nowej usługi lub kolekcji albo zachęcenie do przeczytania nowego artykułu,
- stworzenie ciekawej grafiki – odpowiednio dobrany obraz zachęci bardziej niż słowa. O tym jak sprzedawać obrazem przeczytasz TUTAJ ,
- chwytliwy tytuł – to przynęta do kliknięcia,
- intrygujące pierwsze zdanie, które program pocztowy pobiera z treści maila i wyświetla go po temacie wiadomości tzw. preheader, jeśli pozostawisz to pole puste, istnieje szansa, że wyświetli się komunikat – Jeśli wiadomość nie wyświetla się poprawnie, zobacz ją w przeglądarce…,
- wciągająca treść w postaci kilku zdań to kluczowy punkt do zachęcenia do kliknięcia,
- odpowiedni układ treści – najważniejsze informacje na samej górze, wyeksponowane logo firmowe oraz umieszczenie przycisku CTA
Na koniec rozwiewamy wątpliwości – mailing i newsletter to zupełnie dwie różne rzeczy. Mailing jest jednorazową reklamą wysyłaną nieregularnie na adres mailowy odbiorcy. Ma zachęcić do wykonania konkretnej akcji np. założenia konta czy skorzystania z oferty. Natomiast newsletter to narzędzie, które umożliwia stały kontakt z Twoimi klientami. Regularnie informuje o nowościach, zmianach ofertowych i innych ważnych kwestiach związanych z firmą.