Typy reklam na Facebooku

Reklama na Facebooku jest stosunkowo łatwą i skuteczną formą dotarcia do wielu osób. To jedna z najpopularniejszych i najefektywniejszych dostępnych systemów reklamowych. Możesz reklamować produkty oraz usługi na Facebooku, jak i Instagramie, czyli sieci partnerskiej niebieskiego giganta. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak zatem dopasować typ reklam pod cele biznesowe.

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest odpowiednie dobranie celu. Podstawowe z nich dzielą się na trzy rodzaje: konwersję, świadomość i działania. Konwersja to bardzo szerokie pojęcie, z którego można wybrać takie podtypy reklam jak: sprzedaż katalogu produktów, wizyty w firmie i konwersje. Standardowo korzysta się z niej, kiedy chcesz zwiększyć aktywność na stronie internetowej. W szczególności polecana jest osobą, które prowadzą sklepy internetowe. Jednak jej minusem jest to, że potrzebuje sporego budżetu na start, ale jest opłacalna. Na opartym doświadczeniu z pierwszych reklam, można dostosować budżet do remarketingu i zoptymalizować wydaną sumę w następnych. W przypadku konwersji należy pamiętać o dodaniu pixela Facebooka na stronę internetową firmy. Może on zebrać od 100 do 200 konwersji, które będą na początek dobrą bazą. Jeśli chodzi o sprzedaż katalogu produktów, to jest świetną opcją dla marek sprzedających produkty. Można w niej zaprezentować asortyment i przypomnieć o nim użytkownikowi, który rozmyślił się z zakupu. Wizyty w firmie pozwalają na zebranie informacji, ile razy dana osoba odwiedziła witrynę po zobaczeniu reklamy. Wykorzystać je można do planowania dalszych reklam, ale nie należy ich traktować jako głównego źródła reklamy, ponieważ inne formaty mogą sprawdzić się o wiele lepiej.

Świadomość to budowanie brandingu marki m.in. zwiększenia wiedzy o usługach lub produktach albo poszerzeniu rozpoznawalności marki. Wykorzystujemy do tego dwa podtypy reklam: rozpoznawalność marki i zasięg. Pierwszą z nich wykorzystujemy w momencie, kiedy pragniemy skłonić odbiorców do zapamiętania naszej firmy. Pozwala ona na kontrolowanie zasięgu i kliknięć w reklamę, a także to, czy osoby podczas przewijania tablicy zatrzymali się na dłużej, by zapoznać się z treścią reklamy. Ma ona swoje ograniczenia, dlatego warto połączyć ją z zasięgiem, który wybieramy przede wszystkim wtedy, kiedy Twoja firma wchodzi na rynek. Jednak, jeśli działasz już dłużej, a masz wrażenie, że docierasz do małej liczby odbiorców – zastanów się nad jej wprowadzeniem. Zasięg jest o wiele lepiej zoptymalizowany, a cel gwarantuje zwiększenie liczby odbiorców mających styczność z firmą. Podczas tworzenia takiej reklamy można bez problemu ustawić np. częstotliwość i liczbę wyświetleń reklamy dla konkretnej osoby. Jest to działanie w miarę proste, aczkolwiek można przejść na opcję zaawansowaną, w której zoptymalizujesz wyświetlanie reklam.

Działania to typ reklamy Facebooka, w którym można wybrać sześć podtypów reklam: ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlanie filmu, pozyskiwanie kontaktów czy wiadomości. Ruch sprawdza się zawsze wtedy, kiedy zależy Ci na przekierowaniu odbiorcy na stronę internetową. Ów rodzaj reklamy może zwiększyć konwersję, a także jest fajną opcją dla osób, które chcą promować aplikację. Umożliwia dotarcie nawet do tych osób, które już ją zainstalowały, dzięki temu możesz pozostać z nimi w kontakcie. Można tu wykorzystać różne formaty, takie jak: zdjęcia, filmy, karuzelę, pokaz slajdów, kolekcję, które z sukcesem można użyć także na Instagramie. Aktywność służy zachęceniu odbiorców do zareagowania na post w różny sposób – od postów wyświetlających się jako sponsorowane po nastawienie reklamy na polubienia strony, dzięki którym zyskasz nowych obserwujących. Warto za pomocą aktywności, zachęcić użytkowników do skorzystania z konkretnej oferty lub kupienia produktu na stronie np. w przypadku pojawienia się promocji. Istnieje także możliwość reakcji na zaproszenie na wydarzenie w momencie kiedy, zależy Ci na wypromowaniu wydarzenia i zwiększenia listy osób biorących w nim udział. Wyświetlanie filmu jest proponowane dla użytkowników biznesowych, którzy planują reklamować się właśnie poprzez filmy. Wykorzystać tu możesz różny czas odtwarzania wideo np. 3 do 14 sekund lub tzw. ThruPlay, który gwarantuje optymalizację pod kątem płatności. Oznacza to, że jeśli ktoś obejrzy film do końca albo przez 15 sekund dopiero wtedy zapłacisz za wyświetlenie filmu. Pozyskiwanie kontaktów jest przydatne, jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu danych klientów. Możesz zamieścić informację o odbywanym się szkoleniu online i wykorzystać przycisk, który przeniesie odbiorcę na stronę docelową – rejestrację. Dzięki temu zyskasz w szybkim tempie wielu chętnych.

Facebook oferuje mnóstwo formatów reklam. Różne branże mogą dopasować opcje pod swój biznes i potencjalnych klientów. Za pomocą jednej strony, można prowadzić w tym samym czasie kilka różnych kampanii np. aktywność pod postem, polubienia i konwersje. A to sprawia, że dotrzesz do większej ilości osób i zwiększysz swoje zasięgi.