Jak założyć stronę firmową na Facebooku

Strona firmowa na Facebooku pomaga zbudować wizerunek marki w świadomości obserwujących. Możesz wykorzystać ją na wiele sposobów np. jako platformę wspomagającą sprzedaż. To prosty i szybki sposób komunikacji z potencjalnymi klientami. Jeśli chciałbyś założyć stronę firmową na Facebooku, ale po aktualizacjach nie wiesz jak – przychodzimy z pomocą. Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, w którym dowiesz się jak to zrobić.

Posiadasz konto prywatne na Facebooku? Jeśli tak to świetnie, jeśli nie – załóż jak najszybciej. Bez tego nie utworzysz firmowego fanpage’a. Po aktualizacji Facebooka trochę się zmieniło. Obecnie, aby założyć stronę firmową, nie trzeba rozwijać strzałki w dół po prawej stronie. Musisz kliknąć „+” znajdujący się tuż obok Twojego imienia po prawej stronie platformy. Po kliknięciu rozwinie Ci się lista „Utwórz”, pokazana poniżej.

strona firmowa na facebooku

Do wyboru masz:

  • publikację postu na swojej osi czasu – „Opublikuj”
  • publikację relacji – „Relacja”
  • dodanie wydarzenia z życia – „Wydarzenie z życia”

Aż wreszcie dochodzimy do momentu, kiedy masz możliwość utworzenia strony firmowej na Facebooku. Kliknij zakładkę „Strona”, a automatycznie zostaniesz przekierowany na podstronę tworzenia fanpage’u, która wygląda tak:

strona firmowa na facebooku

Teraz wpisz kolejno:

  1. nazwę strony – nazwę firmy
  2. określ kategorię – tematykę swojej strony np. produkt/usługa, laboratorium medyczne, agent nieruchomości, blog osobisty, hotele i noclegi itd.
  3. krótki opis firmy – scharakteryzuj najważniejsze informacje o firmie, które zainteresują i przyciągną obserwujących, staraj się być konkretny i używać prostych słów.

Jeśli uzupełniłeś wszystkie te pola, kliknij „Utwórz stronę”.

strona firmowa na facebooku

Po wykonaniu tej czynności, po lewej stronie wyświetli Ci się możliwość dodania zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Jeśli masz przygotowane grafiki – możesz to zrobić od razu. Jeśli nie masz – spokojnie, możesz zrobić to później. Na koniec kliknij „Zapisz”. Voilà. Twoja strona została utworzona.

strona firmowa na facebooku

W momencie utworzenia strony po lewej stronie pojawi Ci się panel zarządzania. Dzięki niemu masz możliwość dotarcia do Skrzynki odbiorczej, aby być w stałym kontakcie z osobami, które napisały do Ciebie wiadomość prywatną. Masz także dostęp do wydarzeń, zasobów i narzędzi, powiadomień, ustawień, czy narzędzi do publikowania itd.

strona firmowa na facebooku

Teraz zajmij się uzupełnianiem informacji o Twojej firmie. Na początek możesz utworzyć nazwę użytkownika, aby obserwujący mogli w łatwy sposób znaleźć Cię i oznaczyć na zdjęciach, komentarzach czy w postach. Aby to zrobić, pod nazwą Twojej firmy kliknij „Utwórz nazwę użytkownika” i wpisz w miarę możliwości, to co w nazwie strony.

strona firmowa na facebooku

Następnie możesz przejść do zakładki „Informacje”, która znajduje pod zakładką „Statystyki” po lewej stronie. Klikamy „Edytuj informacje o stronie” i uzupełniamy.

strona firmowa na facebooku

Pierwsze pojawią się „Informacje ogólne”, które de facto już uzupełniłeś:

  • Nazwa
  • Nazwa użytkownika
  • Opis
  • Kategorie – możesz wypisać max. 3 główne kategorie, które charakteryzują Twoją firmę.

strona firmowa na facebooku

Drugą zakładką jest „Kontakt”. Wpisz tutaj numer telefonu firmowego, adres e-mail oraz stronę internetową.

strona firmowa na facebooku

Trzecią zakładką jest „Lokalizacja”. Wpisz tutaj dane adresowe firmy. Jeśli nie masz adresu i świadczysz usługi lokalnie, warto wpisać obszar, na którym je wykonujesz.

strona firmowa na facebooku

strona firmowa na facebooku

Czwartą zakładką są „godziny otwarcia”. Chyba wiesz co robić, prawda?

strona firmowa na facebooku

Ostatnią zakładką jest „Więcej”, w której możesz uzupełnić informacje o swojej firmie tj. metryczkę, oferowane przez Ciebie produkty, dodatkowe informacje, zakres cen oraz Twoje konta firmowe w innych mediach społecznościowych np. LinkedIn czy Instagram, ale nie są one jedynymi.

strona firmowa na facebooku strona firmowa na facebooku strona firmowa na facebooku

To wszystko. Właśnie stworzyłeś swoją stronę firmową na Facebooku. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz dodatkowej pomocy – skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy!