Storytelling, czyli opowieść o Twoim biznesie

Nowoczesny marketing otwiera wiele możliwości, jednak, aby zadziałał, trzeba z nich skorzystać. Storytelling i autentyczność to klucze do sukcesu. Ocieplą oraz wzmocnią wizerunek Twojej marki. Wystarczy, że wyjdziesz zza kulis i stworzysz historię pełną emocji.

Storytelling to opowiastka o Twojej marce. Wykorzystywany jest już od ponad 40 lat w światku biznesowym. Jest sztuką przemyślanego budowania relacji z klientami. Oddziałuje na wyobraźnię i emocje, wykorzystując historie bliskie odbiorcom, czyli najprościej mówiąc, te z życia wzięte. Możesz je zauważyć m.in. u Coca-Coli, Hondy, Apple, Tymbarka, Wedla czy Allegro, ale także u wielu innych marek.

Widząc świąteczną reklamę Allegro z 2016 r., w której dziadek uczył się języka angielskiego, aby móc porozmawiać z wnuczką, mieszkającą w Wielkiej Brytanii, wzruszyłeś się w momencie ich pierwszej rozmowy. Nie stawiamy tutaj znaków zapytania, bo jesteśmy pewni, że doświadczyłeś różnych emocji. I o to właśnie chodzi, żeby wywołać je w jak największej skali. To właśnie emocje łączą nas z marką. Allegro pokazało, że postawiony cel można zrealizować, zamawiając produkty z ich platformy. Dzięki nim, początkujący, starszy Pan nauczył się języka angielskiego dla swojej wnuczki. O tym spocie – „English for beginners | Czego szukasz w Święta”, mówił cały świat.

Opowieści od tysięcy lat są jednym z najskuteczniejszych form komunikacji, dlatego storytelling jest tak korzystny. Podczas obcowania z kampanią w równym stopniu co słuchania opowiadań, u odbiorców uaktywniają się neurony lustrzane, dostają dobrą dawkę dopaminy i kortyzolu, a kora mózgowa zaczyna pracować ze wzmożoną aktywnością. A to tylko wierzchołek góry lodowej reakcji mózgu. Widząc autentyczne historie opowiedziane przez Twoją firmę, zachęcisz klientów do działania.

Można śmiało stwierdzić, że opowiadanie to jeden z najtańszych i błyskawicznych sposobów. Masz bardzo dużo możliwości. Wykorzystaj swoje media społecznościowe, Facebooka, Instagrama, YouTube czy TikTok i zbuduj więź z odbiorcami Twojej kampanii. Wykorzystaj siłę storytellingu, której rozgłos może dotrzeć nawet na koniec świata i… jeszcze dalej.