Jak Cię widzą, tak Cię kupują

Wizerunek marki jest bardzo ważną częścią przedsiębiorstwa, którą warto sukcesywnie budować. Jest on jednym ze środków do zdobycia nowych klientów i przekonania ich do kupna produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę. 1⁄4 reprezentantów pokolenia Y jest w stanie wybrać markę, która deklaruje zbliżone wartości do danej osoby.

W mediach społecznościowych oraz na stronach Internetowych budowanie wizerunku marki jest bardzo ważne. W dzisiejszych czasach, jeśli nie ma Twojej firmy w mediach społecznościowych, można stwierdzić, że… nie istniejesz.

Z reguły użytkownicy social mediów i Internetu zwracają bardzo dużą uwagę na to, jakie wartości przekazujesz oraz jakie posiadasz opinie. W dużej mierze kierują się wpisami pojawiającymi się pod postami na Facebooku, Instagramie czy innym medium społecznościowym. Jednak ważną dla nich kwestią są także opinie Google. Pojawiające się w tych miejscach komentarze są wiarygodne. Dlaczego? Dana osoba miała styczność z Twoją firmą i pisze o niej prawdę. Ponadto użytkownik w bardzo szybkim tempie może porównać Twoją firmę z inną. Z tego powodu warto zwracać uwagę na to, co się publikuje i utrzymywać spójną komunikację.

Jeśli nie posiadasz jeszcze profilu w mediach społecznościowych, czas najwyższy, aby go założyć. Twoi potencjalni klienci to właśnie użytkownicy social mediów i Internetu. Budując wizerunek marki, budujesz sieć nowych klientów.

Twoje przedsiębiorstwo wyróżnia się logotypem i sloganem, ale musi także posiadać tzw. osobowość marki, czyli cechy, które dostrzegają klienci. Łącząc te dwa elementy, jednocześnie budując wizerunek swojej marki – zostaniesz zapamiętany na dłużej.

Pomyśl o napoju gazowanym typu cola, jaka marka przychodzi Ci na myśl? Zapewne Pepsi lub Coca-Cola. To jedne z najbardziej popularnych marek w tym obrębie. Niektórym może przyjść także do głowy Hoop Cola. I o to właśnie chodzi, żeby na myśl o produkcie lub usłudze właśnie Twoja firma przyszła do głowy Twoim klientom.

Miej na uwadze, że konsument może mieć negatywne, jak i pozytywne skojarzenia związane z marką. Twoim zadaniem jest, aby było jak najwięcej tych pozytywnych. Jeśli zostawisz markę samą sobie, nic z tego nie wyjdzie. Musisz reagować na te pozytywne, jak i negatywne komentarze, próbując rozwiązywać kwestie sporne. Tym działaniem pokażesz, że nie zostawiasz klientów samych z ich problemem, a inni to zobaczą i z pewnością docenią.