Powody, dlaczego warto prowadzić bloga
Zastanawiasz się, czy prowadzenie bloga jest w dalszym ciągu warte zachodu? Chciałbyś go mieć, ale w sumie nie masz czasu, żeby samodzielnie go prowadzić. Nie chcesz też tracić funduszy na teksty zlecane firmą zewnętrznym. Fakt jest taki, że warto zainwestować swój czas i pieniądze we własnego bloga. Za chwilę dowiesz się dlaczego.
Zainteresowanie produktami lub usługami Twojej marki
Wszelkiego rodzaju blogi (modowe, firmowe, biznesowe, lifestylowe itd.) można uznać za formę inbound marketingu, czyli jednej ze strategii marketingowych. Pozwala ona Twoim potencjalnym klientom na znalezienie interesujących ich informacji. To, w jaki sposób wykorzystasz blog, zależy od Ciebie. We wpisach możesz udzielać rad, jednocześnie umieszczając przekaz reklamowy. Może to doprowadzić do zainteresowania się Twoją firmą i oferowanymi produktami, czy też usługami. Jednocześnie odbiorcy będą mieli styczność z Twoją marką, dzięki czemu zostaniesz zapamiętany. Być może właśnie dzięki konkretnemu wpisowi na blogu przekonają się, aby zakupić u Ciebie produkt czy skorzystać z usługi. Wielu potencjalnych klientów decyduje o zakupie na podstawie informacji znalezionych w sieci. Na blogu możesz uświadamiać użytkowników o wartościach, jakimi kieruje się Twoja firma.
Potencjał SEO
Prowadzenie bloga pomaga w optymalizacji strony internetowej – SEO, o której pisaliśmy na naszym blogu. Dzięki nim możesz zbudować tzw. długi ogon fraz kluczowych w bardzo łatwy sposób. To słowa, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, jednak różnią się od najważniejszych fraz, zawartych na Twojej stronie. Przykład: „skuteczne prowadzenie bloga firmowego” zamiast „prowadzenie bloga” czy „blog”. Niezależnie od branży, zasoby fraz są tak ogromne, że warto przyjrzeć się bliżej wartości optymalizacji stron. Nowe wpisy działają pozytywnie na SEO, jak i wyszukiwarkę Google. Pokazują, że strona jest aktywna i aktualizuje swoje treści. Dodawane wpisy dają informację wyszukiwarce, o tym, że witryna rozrasta się i rozwija.
Blog to więcej linków wewnętrznych i zewnętrznych
We wpisach możesz kierować swoich odbiorców do treści, jakie widnieją już na Twoim blogu, aby nie pisać ponownie tego samego. Dzięki temu zachęcasz czytelników do przeczytania kolejnego wpisu. Poza tym, jeśli odbiorca zainteresuje się na tyle Twoim wpisem i uzna, że warto go udostępnić innym w social mediach – na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn z pewnością to zrobi, a Ty zyskasz nowy potencjał dla danego wpisu, jak i całej strony. Mówiąc inaczej, zwiększy się liczba odwiedzin Twojej strony, a to bardzo ważny aspekt.
Jesteś ekspertem, pamiętaj o tym
Wizerunek Twojej marki jest bardzo ważny, dlatego zadbać należy także o to, aby potencjalny klient czuł, że jesteś ekspertem. To Ty oferujesz dane produkty czy usługi, dlatego powinieneś podkreślać swoją wiedzę i przekazywać ją w formie bloga. Możesz to także robić w mediach społecznościowych, ale do tego wrócimy innym razem. Możesz pisać artykuły, nagrywać ciekawe filmy, pomagać rozwiązywać problemy klientów. Podkreślaj, że jesteś specjalistą w swojej branży, a klienci mogą Ci zaufać.
Budowanie relacji z klientami
Blog umożliwia zbudowanie relacji między marką a potencjalnym klientem. Możesz odpowiadać w nim na często zadawane pytania przez klientów. Przekazać swoją wiedzę i doświadczenie, aby klienci mogli poszukać właśnie u Ciebie odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Z reguły szukamy odpowiedzi w Google, nie dzwonimy od razu na infolinię firmy czy do znajomego. Staramy się znaleźć odpowiedzi na własną rękę. Dzięki temu masz szansę pojawić się w wyszukiwarce klienta, udzielając rad na blogu.
Podsumowanie
Blog firmowy umożliwia nawiązać relację z klientem, a do tego jest świetną reklamą.Umożliwia promocję produktów i usług, a także wzmacnia działania SEO. Systematyczność jest podstawą. Pamiętaj o tym. Zainwestuj swój czas i pieniądze, jak widzisz warto.