FAQ – najczęściej zadawane pytania

faq najczęściej zadawane pytania

Zdarzyło Ci się szukać podczas zakupów online informacji dotyczących wysyłki, produktu czy czasu oczekiwania? Na stronie Internetowej marki, nie udało się znaleźć odpowiedzi na zastanawiające Cię kwestie. Zadzwonić nie było jak, bo przecież o 1 w nocy nikt nie odbierze. Twoja frustracja sięgnęła zenitu, dlatego witryna została przez Ciebie opuszczona. Zamówienie złożysz tam, gdzie od razu po wejściu na stronę widzisz zakładkę FAQ i odpowiedzi na swoje pytania.

To jeden z kilku powodów, dla których warto mieć FAQ, czyli sekcję na stronie z najczęstszymi pytaniami. Zwykle widnieje ona na stronach Internetowych marek, które zajmują się sprzedażą produktów czy usług w sieci. Twoi klienci nie muszą przez to przechodzić. Oszczędzisz im sporo szukania i nerwów z tym związanym, tworząc zakładkę z pytaniami, jakie zadawali Ci dotychczasowi klienci.

FAQ jest przyjazna użytkownikowi. Możesz tam poruszyć różne kwestie i maksymalnie wyjaśnić wszelkie wątki związane z wysyłką produktów, płatnościami, realizacją usług, czasem wysyłki itp. Niektóre kwestie nie są tak przejrzyste, jakby Ci się wydawało. Coś, co dla Ciebie może być oczywiste, dla kogoś innego niekoniecznie. Takie informacje w witrynie sprzedażowej sprawiają, że zamawiający ma większe zaufanie do Twojej firmy. Ponadto wzmacniasz rzetelność i uczciwość swojej działalności.

Kolejną zaletą posiadania FAQ jest oszczędność czasu Twojego oraz Twoich pracowników. Dzięki niemu obsługa klienta nie musi wiecznie odpowiadać klientom na identyczne zapytania, ponieważ wcześniej znajdzie je w Twoim serwisie. Skrzynka firmowa oraz pracownicy zostaną odciążeni. Niemniej jednak znajdą się osoby, które tak czy inaczej, skontaktują się z Wami, ale będzie to zdecydowanie mniejsza liczba osób.

Następną zaletą zakładki FAQ to wpływ na pozycjonowanie w Google Twojej strony Internetowej! Im więcej przydatnych treści dla użytkowników, tym lepiej dla widoczności witryny. Możesz tu wpleść najczęściej wyszukiwane frazy w Google, nawiązujące do Twojej działalności, co sprawi, że zakładka z pytaniami będzie przydatna i pracowała na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Bardzo dużo osób wpisuje w lupce całe pytania, dlatego jest szansa na to, że wyświetli im się Twoja strona. Masz wtedy jeszcze większą szansę na to, że zdobędziesz nowych klientów.