Warto dzielić się wiedzą. Twoi Klienci o tym wiedzą

Uważasz, że zdradzenie tajników działalności twojej firmy spowoduje, że klienci od Ciebie odejdą? Nic bardziej mylnego. Dzielenie się wiedzą sprawi, że w oczach potencjalnych klientów zyskasz opinię specjalisty i autorytetu, dzięki czemu będą pewni, że warto pracować właśnie z tobą.

Pokazanie na swojej stronie internetowej, czy w mediach społecznościowych tajników pracy to doskonały sposób na zainteresowanie swoją ofertą w nienachalny sposób. Stara marketingowa prawda mówi o tym, że ludzie uwielbiają kupować, ale nienawidzą, gdy się im coś sprzedaje. Dlatego to, co powinniśmy zrobić, aby przyciągnąć do swojej firmy szersze grono klientów to poinformowanie o swojej działalności w ciekawy i nieoczywisty sposób.

Jednym ze sposobów jest prowadzenie bloga firmowego. Za przykład niech posłuży choćby blog studia kreatywnego Anton, który postanowiliśmy prowadzić, aby podzielić się wiedzą na temat szeroko pojętego marketingu z naszymi obecnymi i przyszłymi klientami, a także osobami, które nigdy nie skorzystają z naszych usług. To, że w dokładny sposób powiemy, jak zrobić kampanię w mediach społecznościowych, uatrakcyjnić swoją stronę internetową, czy przeprowadzić działania wizerunkowe nie sprawi nagle, że Ci, z którymi pracujemy, nagle zrezygnują z naszej pomocy i sami zostają social media ninja, grafikami, programistami, koderami i specjalistami od fotografii produktowej. Jeśli mają czas, przeprowadzą samodzielnie działania w sieci, które spowodują wzrost zainteresowania produktami, czy usługami. Ale w momencie, gdy ich firma zacznie rozwijać skrzydła i zajmą się tym, w czym są specjalistami, zwyczajnie nie będą mieli czasu na to, aby zajmować się marketingiem swojej firmy. Zgadnijcie, gdzie będą szukać pomocy? Bingo!

Zasada ta może działać w różnych branżach związanych z usługami. Wiedzą o tym doskonale internetowi szkoleniowcy, którzy bezpłatnie udostępniają kursy, wyzwania i webinary. Jeśli wprowadzisz próbkę ich wiedzy w życie, będziesz chciał więcej. Oczywiście, istnieje szansa, że przewertujesz biblioteki, kupisz książki z których korzystali i dojdziesz do tej wiedzy samodzielnie. Tylko, że to się nie opłaca, bo czas, który na to poświęcisz, z powodzeniem mógłbyś przekierować na rozwijanie swojego biznesu. Dlatego chętnie zapłacisz za czas, który szkoleniowcy włożyli w stworzenie swoich ebooków i kursów, abyś nie musiał odsiewać ziarna od plew.

Dlatego, jeśli masz wiedzę, którą możesz się podzielić z innymi – rób to bez obawy i nie czekaj aż wyprzedzi Cię konkurencja. Tu liczy się czas i wypracowanie swojej marki, jako specjalisty z branży, najwcześniej jak tylko się da, zawsze będzie działało na Twoją korzyść. Konkurencja już działa? To także nie jest argument na to, aby nie pracować na swoją korzyść. Jeśli masz motywację, aby osiągnąć sukces, działania marketingowe najprawdopodobniej już są Twoim chlebem powszednim. Jeśli masz kompetencje, aby dzielić się wiedzą ze swojej dziedziny, zrób to, bo warto.