Mini encyklopedia mediów społecznościowych

Na hasło Social Media dostajesz gęsiej skórki, a jednak prowadzisz biznes i raz na jakiś czas słyszysz, że powinieneś tam być? Facebook i Instagram jeszcze coś Ci mówią, ale Tik Tok, Snapchat, czy Linked-In to już czarna magia? To właśnie dla Ciebie przygotowaliśmy krótki słowniczek mediów społecznościowych, który pomoże Ci wejść w świat wirtualnych kontaktów i podjąć decyzję, gdzie warto pokazać swoją firmę.

W naszej mini encyklopedii znajdziesz najważniejsze informacje o popularnych serwisach społecznościowych, z których korzystają nie tylko pojedynczy użytkownicy, ale także firmy, które poprzez swoje działania ukazują wizerunek swojej marki jak i pozyskują nowych klientów.

Facebook

Oprócz darmowych kont dla użytkowników oferuje tworzenie stron reklamujących różne firmy i usługi – fanpage lub spolszczony fanpejdż. Dzięki temu użytkownicy dowiadują się o działalności, usługach, a po polubieniu strony mogą śledzić poczynania Twojej firmy. Jest świetnym miejscem na reklamę.

Google+

Serwis wykorzystywany głównie w celach biznesowych: tworzenie świadomości marki i produktów, budowanie społeczności. Bezpośrednie skierowanie do strony WWW, wsparcie klientów, poznawanie opinii na temat firmy i branży , skuteczne wyszukiwanie potencjalnych klientów. Poza tym jest specjalistycznym narzędziem marketingowym.

Ważna informacja! 8 października 2018 roku Google ogłosiło informację o zamknięciu serwisu Google Plus po 10 miesięcach, ale tylko dla zwykłych użytkowników. Z serwisu będą mogły nadal korzystać firmy.

Instagram

Aplikacja służąca do dzielenia się zdjęciami. Zwięzłe, krótkie opisy i tzw. hashtagi „#”pod zdjęciem to kwintesencja tego serwisu. Charakterystyczną cechą jest kwadratowy format zdjęć. Możesz połączyć się ze swoim facebook’owym fanpage’m.

LinkedIn

Wykorzystywany głównie do kontaktów zawodowo–biznesowych. Mając konto na tym serwisie możesz zyskać interesujące możliwości rozwoju i znalezienia pracy, bądź jej reklamy, w momencie poszukiwań pracownika.

Pinterest

Wizualny serwis społecznościowy pomagający odkrywać i zapisywać twórcze pomysły. Nazywany jest światowym katalogiem pomysłów jak i wirtualną tablicą korkową. Znajdziemy w nim inspiracje w robieniu planów, wyszukiwaniu rzeczy, przepisy czy porady.

Snapchat

Aplikacja mobilna, dzięki której możesz dzielić się zdjęciami i filmikami na bieżąco. Znikają one po określonym przez Ciebie czasie. Możesz też dodać zdjęcia na tzw. MyStory, gdzie zdjęcia będą widoczne przez 24 godziny. Twój profil może być ogólnodostępny i każdy kto będzie chciał, będzie mógł Cię oglądać, bez konieczności dodawania do znajomych.

Tik Tok

Aplikacja przypominająca połączenie Snapchata ze Spotify, czyli platformą do słuchania muzyki. Jest nowa, bo działająca od sierpnia 2018 roku. Za jej pośrednictwem mamy możliwość nagrywania filmików, które zostają zsynchronizowane z muzyką. Dodatkowo w aplikacji dostępne są narzędzia, dzięki której można modyfikować nagrania. Funkcja „For You” podpowiada, które filmiki mogą nam się spodobać. Dostępne są także filtry VR, efekty specjalnie oraz baza muzycznych hitów– starsze jak i najnowsze. Użytkownicy promują się przez tagi, a także dostania się do zakładki „Dla Ciebie”, dzięki której mamy większą szansę na rozgłos.

Twitter

Najlepsze źródło informacji ze świata i miejsce, w którym można skontaktować się z influencerami. Wyróżnia się tym, że maksymalna długość tweeta– postu może wynosić tylko 140 znaków. Dzięki czemu wyróżnia się na tle konkurencji i wbrew pozoru jest to plusem. Użytkownicy muszą w krótki i treściwy sposób zapisać to, co mają do powiedzenia. Zazwyczaj w wpisach używane są hashtagi „#” i mentiony „@” (chcąc kogoś oznaczyć wpisujemy @ przed nazwą użytkownika). Ze względu na to, że są to krótkie teksty, dodaje się link zewnętrzny, w którym mogą być sklepy, posty np. na Facebook’u czy artykuły blogerskie albo firmowe.

Tumbrl

Platforma mikroblogowa, na której użytkownicy tworzą wpisy w rożnych kategoriach. Może to być sam tekst, ale też zdjęcia czy filmy, pliki dźwiękowe albo linki do innych stron. Różni się od zwykłych blogów, tym że można te wpisy reblogować bez naruszenia praw autorskich.

YouTube

Zapewne znany praktycznie każdemu serwis umożliwiający umieszczanie, odtwarzanie strumieniowe oraz ocenianie i komentowanie filmów.