Jakie wrażenie robi na klientach Twój adres e-mail? Krótki przewodnik

Marketing firmy to zbiór wielu drobnych szczegółów. Jeśli działania prowadzone są w sposób świadomy, tworzą spójną całość i tworzą jednorodny obraz Twojej firmy na rynku. Znaczenie ma tu praktycznie wszystko, nawet adres skrzynki e-mail. Odpowiedni, wzmocni efekty Twoich działań i spowoduje, że klient zobaczy Twoją firmę dokładnie taką, jak chcesz. Dziś proponujemy przyjrzeć się możliwym formatom adresów skrzynki pocztowej i przyjrzeć się temu, co za sobą niosą.

Adres darmowy

Dla części z przedsiębiorców prowadzenie skrzynki firmowej przy pomocy darmowego konta jest nie do pomyślenia.  Jednak to bardzo częsta przypadłość polskich firm. Adresy mailowe założone na gmailu lub wp to nie jest dobre rozwiązanie. Chyba że zależy Ci na efekcie bycia tanią, garażową firmą. Potencjalni klienci nie będą postrzegali firmy, jako profesjonalnej i rozwijającej się, skoro nie potrafiła zadbać nawet o adresy e-mail z własną domeną. Ta sama kwestia tyczy się braku nawet najprostszej strony internetowej, którą w dzisiejszych czasach po prostu wypada mieć.
To jedyna twarda zasada w kwestii wizerunku i adresu e-mail. Jeśli jednak upierasz się, że twoja skrzynka pocztowa będzie opierała się o darmowe konto, zadbaj, aby nie były to skrzynki w adresach budzących uśmiech, takich jak buziaczek.pl.

imie@twojadomena.pl

Opcja, w której początek adresu składa się wyłącznie z imienia polecana jest szczególnie małym i mikro przedsiębiorstwom, gdzie dla klientów ważny jest osobisty kontakt. To doskonałe rozwiązanie dla rękodzielników, terapeutów, księgowych i wszystkich zawodów opierających się na relacjach i wzajemnym zaufaniu.
Adres składający się wyłącznie z imienia i domeny wskazuje bowiem na to, że firma nie jest wielką korporacją, a proponowany produkt czy usługa ma wyjątkowy i indywidualny charakter.

imie.nazwisko@twojadomena.pl

Imię i nazwisko to chyba najczęściej spotykana forma adresu. Jest to w zasadzie neutralna forma, która nie budzi żadnych konotacji, dlatego jeśli nie zależy Ci szczególnie na wzmacnianiu stylu komunikacji firmy, będzie to opcja najbezpieczniejsza. Daje także więcej możliwości w momencie, gdy w firmie pojawią się np. dwie osoby o tym samym imieniu.

inicjal.nazwisko@twojadomena.pl

Opcja nr 3 przeznaczona jest dla firm, w których obowiązuje dresscode i sztywna forma komunikacji. Z takich maili korzystają najczęściej korporacje, ponieważ stwarzają one poczucie dystansu i potęgują wrażenie wielkości przedsiębiorstwa. Minusem jest to, że klienci często nie wiedzą, jak na imię ma ich rozmówca, dlatego warto zadbać o to, aby poza adresem pojawiało się pełne imię i nazwisko.

biuro@twojadomena.pl

Są osoby, które korzystają z adresu e-mail z początkiem biuro, a nie mają swojej osobistej skrzynki firmowej. Używając głównie takiej skrzynki zyskujesz dystans do klienta, co jest ważne w wypadku masowej sprzedaży. Alternatywne opcje to bok@twojadomena.pl (od Biura Obsługi Klienta) lub info@twojadomena.pl. Jeśli jednak wizerunek Twojej firmy jest nieco bardziej wyluzowany, można postawić na kreatywne alternatywy: hello@twojadomena.pl, czy askme@twojadomena.pl. Mniej nieformalnym, aczkolwiek przyjaznym rozwiązaniem jest także pytania@twojadomena.pl.