Jak założyć stronę firmową na Facebooku
Strona firmowa na Facebooku pomaga zbudować wizerunek marki w świadomości obserwujących. Możesz wykorzystać ją na wiele sposobów np. jako platformę wspomagającą sprzedaż. To prosty i szybki sposób komunikacji z potencjalnymi klientami. Jeśli chciałbyś założyć stronę firmową na Facebooku, ale po aktualizacjach nie wiesz jak – przychodzimy z pomocą. Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, w którym dowiesz się jak to zrobić.
Posiadasz konto prywatne na Facebooku? Jeśli tak to świetnie, jeśli nie – załóż jak najszybciej. Bez tego nie utworzysz firmowego fanpage’a. Po aktualizacji Facebooka trochę się zmieniło. Obecnie, aby założyć stronę firmową, nie trzeba rozwijać strzałki w dół po prawej stronie. Musisz kliknąć „+” znajdujący się tuż obok Twojego imienia po prawej stronie platformy. Po kliknięciu rozwinie Ci się lista „Utwórz”, pokazana poniżej.
Do wyboru masz:
- publikację postu na swojej osi czasu – „Opublikuj”
- publikację relacji – „Relacja”
- dodanie wydarzenia z życia – „Wydarzenie z życia”
Aż wreszcie dochodzimy do momentu, kiedy masz możliwość utworzenia strony firmowej na Facebooku. Kliknij zakładkę „Strona”, a automatycznie zostaniesz przekierowany na podstronę tworzenia fanpage’u, która wygląda tak:
Teraz wpisz kolejno:
- nazwę strony – nazwę firmy
- określ kategorię – tematykę swojej strony np. produkt/usługa, laboratorium medyczne, agent nieruchomości, blog osobisty, hotele i noclegi itd.
- krótki opis firmy – scharakteryzuj najważniejsze informacje o firmie, które zainteresują i przyciągną obserwujących, staraj się być konkretny i używać prostych słów.
Jeśli uzupełniłeś wszystkie te pola, kliknij „Utwórz stronę”.
Po wykonaniu tej czynności, po lewej stronie wyświetli Ci się możliwość dodania zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle. Jeśli masz przygotowane grafiki – możesz to zrobić od razu. Jeśli nie masz – spokojnie, możesz zrobić to później. Na koniec kliknij „Zapisz”. Voilà. Twoja strona została utworzona.
W momencie utworzenia strony po lewej stronie pojawi Ci się panel zarządzania. Dzięki niemu masz możliwość dotarcia do Skrzynki odbiorczej, aby być w stałym kontakcie z osobami, które napisały do Ciebie wiadomość prywatną. Masz także dostęp do wydarzeń, zasobów i narzędzi, powiadomień, ustawień, czy narzędzi do publikowania itd.
Teraz zajmij się uzupełnianiem informacji o Twojej firmie. Na początek możesz utworzyć nazwę użytkownika, aby obserwujący mogli w łatwy sposób znaleźć Cię i oznaczyć na zdjęciach, komentarzach czy w postach. Aby to zrobić, pod nazwą Twojej firmy kliknij „Utwórz nazwę użytkownika” i wpisz w miarę możliwości, to co w nazwie strony.
Następnie możesz przejść do zakładki „Informacje”, która znajduje pod zakładką „Statystyki” po lewej stronie. Klikamy „Edytuj informacje o stronie” i uzupełniamy.
Pierwsze pojawią się „Informacje ogólne”, które de facto już uzupełniłeś:
- Nazwa
- Nazwa użytkownika
- Opis
- Kategorie – możesz wypisać max. 3 główne kategorie, które charakteryzują Twoją firmę.
Drugą zakładką jest „Kontakt”. Wpisz tutaj numer telefonu firmowego, adres e-mail oraz stronę internetową.
Trzecią zakładką jest „Lokalizacja”. Wpisz tutaj dane adresowe firmy. Jeśli nie masz adresu i świadczysz usługi lokalnie, warto wpisać obszar, na którym je wykonujesz.
Czwartą zakładką są „godziny otwarcia”. Chyba wiesz co robić, prawda?
Ostatnią zakładką jest „Więcej”, w której możesz uzupełnić informacje o swojej firmie tj. metryczkę, oferowane przez Ciebie produkty, dodatkowe informacje, zakres cen oraz Twoje konta firmowe w innych mediach społecznościowych np. LinkedIn czy Instagram, ale nie są one jedynymi.
To wszystko. Właśnie stworzyłeś swoją stronę firmową na Facebooku. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz dodatkowej pomocy – skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy!